Coordinate Compilation 2015 - 2016

1:29:00 PM

Darlings! Ha pasado otro año lleno de coords, aventuras y muchas emociones. Y como el año pasado he decidido hacer este post reflexivo año con año así sea de los 3 coords que use con tal de analizar la evolución de mi estilo, pros, contras y recibir algunos consejos de su parte. Igual que en el post anterior [x] no he incluido todos mis coords pero si los más relevantes para su análisis. En fin, disfruten!

Another year has gone and this one was full with coords, adventures and lots of feelings. And like last year I have decided to make this kind of post annually to analize how my style has changed through the time, some pros, cons and to recieve some advices from you. Like last year post [x] I haven´t included all of my coords but the most relevant ones. Hope you enjoy!

~ Lolita conference at frikiplaza ~
Dec. 2015 


Rundown:
JSK: Baby, the Stars Shine Bright
Shoes: Aliexpress
Accesories: Handmade

El 2015 fue el año del Antoinette, lo usé chorromil veces pero lo amé todas y cada una de ellas, no hay forma de fallar con ese vestido. Btw soy la de la esquina izquirda.

2015 was the year of my Antoinette Blue dress, I used it a looot of times and love it every single one of them, there's no way to go wrong with that dress

~ Winter Garden Princess ~
Dec. 2015


Rundown:
OP: Purple Daliah
Shoes: Aliexpress
Accesories: Juana Jewels
Else: Offbrand

Siento que todavía no saco un coord que me guste al 100% con este vestido, creo que me falta un sombrero dramático que me de el plus que me hace falta

I feel that I haven´t done a proper coord with this dress yet. I think I'm missing a dramatic hat that gives me the plus I'm looking for.

~ Versailles Red Girl ~
Dec. 2015


Rundown:
OP: Chess Story
Blouse: Dear Celine
Accesories and Headdress: Juana Jewels
Gloves and tights: Offbrand
Shoes: Aliexpress

Ha sido mi coord más extravagante de 2015 y lo AME con todo mi corazón, tiene muchas cosas que me gustan y apesar de haber sido compra de último minuto fue totalmente worthy

This has been my most dramatic and extravagant coord of 2015 and I LOVED IT with all my might, it has a lot of things that I like and even though the dress was a last minute buy it was totally worthy. 

~ Casual classy ~
April 2016


Rundown:
OP: Chess Story
Shoes: Aliexpress
Headdress: Juana Jewels

Lo armé de rapidez y sin hecharle cabeza y la verdad me sentía tan cómoda que lo volvería a usar mil veces.

I put it together in the last minute and without thinking too much I felt very comfortable and would use it again and again.

~ Black accents ~
June 2016


Rundown:
OP: Chess Story
Shoes: Ecocueros
Accesories: Handmade

En un afan por usar este hermoso vestido sin caer en usar el mismo coord siempre decidí tomar un poco de riesgo y combinarlo con colores complementarios que si bien el rojo x negro es una combinación usual en el lolita, los acentos dorados me tenían un poco nerviosa, al fnal me gustó mucho la combinación.

In my huge need of using this dress over and over again without making it look the same everytime I decided to take a bit of risk and combine it with black and even though black x red is usually a safe color combination the golden details made me doubt a little, in the end I was very happy about it.

~ Royal Masquerade Queen ~
July 2016


Rundown:
Skirt: Soufflesong
Blouse: Dear Celine
Accesories and Headdress: Handmade
Tights: Offbrand
Shoes: Aliexpress

Me hubiese gustado más usar medias con algún tipo de patrón con diseñito de encaje or something. Muy cómo para ser sincera.

I would've prefer using tights with some kind of lace pattern or so. Anyway it was very confortable.


 ~Ciao~

You Might Also Like

2 comments

  1. Sus coords con el Chess story son muy hermosos, demuestra que un solo vestido puede cambiar tantas veces sea con los complementos adecuados <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Me deshice de muchas cosas el año pasado por que traia un guardarropa megadisfuncional y si bien el que tengo ahora está lejos de serlo al menos funciona mejor y prueba que aunque tenga 3 vestidos puedo lograr muchos looks :)

      Delete

Instagram

Handmade & Products