K.Force outfit and dance competition!

12:00:00 PM


~Costume creation~


Mi buena amiga Suki (la más reciente miembro de mi comunidad) me pidió que le colaborara con los trajes de su grupo de baile K.Force para el concurso de K-Pop que organiza la Frikiplaza local, la solicitud fue algo apresurada pero contaba con el tiempo para darle una mano.
My dear friend Suki asked me to sew her and her friends costume for their dance competition. Our local Frikiplaza held a Kpop competition and her gruop K.Force was competing and even though her request has made in a hurry I had time for the commission

El diseño era simple, consiste de una falda circular y una blusa con mangas de malla y hueco de corazón en el pecho.Para la falda se uso alrededor de metro y medio de tela para darle mayor volumen a las faldas (esta fue decisión mía y las chicas la aprovaron), la pretina es de 4 cm aproximadamente y se cierra con broches a presión para que sea removible.
The design was simple it consisted of a circular skirt and a blouse with mesh sleeves and a hole heart in the chest. For the skirt I used a meter and a half to give it more volume (this was my desition and the girls liked it) the waistband was 4 cm wide aproximately and it closes with snaps to make it removable


El diseño del vestuario fue hecho por Lulu
Costume design by Lulu

Las blusas me tomaron algo de trabajo ya que la única blusa que había hecho antes que fue para mi primer coordinado en los años upa (2013) había salio horriblemente desproporcionada de las mangas y me ponía nerviosa hechar a perder la tela de las chicas. Al final a pesar de que me tocó rehacer una de las blusas el mismo día de la presentación todo salió bien! 
The blouses took a lot more effort because the only blouse I had done before back in 2013 had horrible proportions and looked weird, the sleeves didn´t fit right and it made me nervous wasting the girls fabric for my mistakes. In the end even though I had to redo one of the blouses on the day of the contest everything turn out fine 

This a little proof of how horrible I did the white blouse, which I redo

Hablando del concurso estuvo muy bueno, y la verdad que cuando digo muy bueno den fé a mi palabra, no se si la plaza vaya a subir los videos luego, ya que filmaron todo pero mientras les dejo la presentación de mis amigas! Chance escuchen los gritos de Lulu y yo en el no tan fondo del audio xD
Speaking of the contest it was tough really tough I don´t know if the Frikiplaza will update the videos but in the meanwhile I leave you the link of the video with my friends. You might be able to hear Lulu's screaming and mines in the audio so you may want to keep the volume low xD 
https://www.facebook.com/K.Force.Kpop/videos/1205765532795555/


Here I am (Left) with my adverture partners Lulu (middle) and Suki (Right). 
Dan out!

~Ciao~

You Might Also Like

0 comments

Handmade & Products